martes, 11 de julio de 2017

PEDRO BITERIREN MONUMENTUA TOKIZ ALDATUTA




Gogoratzen al duzu Biteri lorategietako monumentua? Baiezkotan, baduzu urte pilo bat zure sorbalden gainean; gutxienez, berrogeita hamar, izan ere 1970ko abuztuaren 25ean kendu zuten lehengo bere tokitik. Gipuzkoa osoko laguntzarekin 1911an eraiki zen monumentua, Pique, Molina eta Riu artistek diseinatu eta egina. Diodan, aldi berean, monumentua jartzeko Biterik berak hala erabakita bertan eraikitako musika kioskoa aldatu behar izan zuela udalak, herriko plazara eramateko. 

Eta lorategi haietan egon zen aipatu egunera arte. Goiz hartan Oñatiko Javier Bikuña marmoristaren enpresak ekin zion monumentuaren desmuntaketari, Alfontso X. Jakintsua plazara eramateko. 

Beheko argazkian Joxe Letona agertzen da, bizkarra emanez eta eskuinean, tokiz aldaketako lekukoa. 

 ARGAZKIAK: CARMELO LETONA
KOMENTARIOAK: JOSEMARI VELEZ DE MENDIZABAL
¿Recuerdas el monumento a Viteri en los jardines de su nombre? Si la respuesta es positiva es que tienes bastantes años a tus espaldas. Por lo menos cincuenta, ya que fue el 25 de agosto de 1970 cuando se desmontó y se cambió de ubicación. El monumento que en 1911 se había erigido con ayuda de todo Gipuzkoa en memoria del mecenas mondragonés fue diseñado por los artistas Pique, Molina y Riu. He de recordar, así mismo, que para emplazar el monumento en los jardines hubo que quitar el kiosko de música que se había construido por iniciativa del propio Viteri. 

Y en aquellos jardines estuvo el monumento hasta el citado día de 1970, en que la empresa del marmolista oñatiarra Javier Vicuña lo desmontó para comenzar el traslado a su nuevo emplazamiento de la Plaza Alfonso X el Sabio. 

En la foto de abajo aparece a la derecha de espaldas Joxe Letona, testigo de excepción.

No hay comentarios:

Publicar un comentario