urria 11, 2022

1931-32 IKASTURTEA - CURSO 1931-32

 

Arrasateko eskola publikoetako ikasleak ageri dira beren bi irakaslerekin, 1931-32 ikasturtearen amaieran. Oporrak zituzten zain mutilek. Udaletxean, ordea, buruhaustea zen, izan ere Hezkuntza – Instrukzio Publikoa, garaian esaten zitzaion bezala- sailean 3.000 pezetako superabita izan zuten urtean eta zinegotzi batzuek soberakinak Garagartza eta Musakolako irakasleen soldaten gehikuntzan  planteatu zuten inbertitzea. Gauza zen, auzo horietako irakasleek 0´50 pezeta kobratzen zietela ikasleei hilero, euren soldata osatzeko. Maisu baten soldata, bataz beste, 3.000 pezetakoa zen, gutxi gora behera, urteko. Zinegotzien planteamendua ez zen aurrera atera, behintzat ikasturte hartan.

A! Eta argazkiko eskola, XVI. mendetik moja agustindarren komentuan izandako eraikinean - Zarugalde kalean- zegoen kokatua 1925etik.

ARGAZKIA ETA KOMENTARIOAK: JOSEMARI VELEZ DE MENDIZABAL

En la foto aparecen los alumnos de las escuelas públicas de Mondragón con sus dos profesores, a finales del curso 1931-32. Los chavales esperaban ansiosos las vacaciones. Y por su parte, en el Ayuntamiento existía un pequeño quebradero de cabeza, ya que en el área de educación – Instrucción Pública en la denominación de la época- habían tenido un superávit de 3.000 pesetas en el ejercicio, y algunos concejales plantearon invertir sus excedentes en el incremento salarial de los profesores de Garagartza y Musakola. Lo cierto es que los profesores de esos barrios cobraban mensualmente a los alumnos 0´50 pesetas para completar su salario. El emolumento medio de un maestro era de 3.000 pesetas anuales. El planteamiento de los concejales no prosperó, por lo menos en aquel curso.

¡Ah! Y la escuela de la fotografía estaba situada desde 1925 en los bajos de lo que desde el siglo XVI había sido convento de las monjas agustinas, en la calle Zarugalde.

IKASLE-IRAKALE TALDE HAREN GAIN GEHIAGO / MÁS SOBRE AQUEL GRUPO DE ALUMNOS Y MAESTROS

http://1949arrasate.blogspot.com/2021/04/arrasateko-ikasleak-eibarren-1932.html

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina