martxoa 19, 2021

GARRO JENERALAREN ETXEA, ALDAERA - CAMBIO EN LA CASA DEL GENERAL GARRO

 

Gaurko argazkiaren helburua Garro Jeneralaren etxeak jasan zuen aldaera bat erakustea da. Errealitatean argazkia birekin dago lortua, erdiko marra zuri bereizleak darakutsan moduan. Ezkerrekoa 1935ekoa da, Enrike Arrillaga erdi aramaioarrak eginda; eta eskuinekoa Mendia funtsean dago, eta XIX. mende amaierakoa da.

Urionabarrenetxearen dendako (eskuinean) eraikinak funtsean bere itxuran iraun duen bitartean, Garrorenari goitik beherako itxura aldaketa egin diote. Galeria bat jarri zioten bi argazkietako daten bitartean eta armarria tokiz gora eraman zuten eta goi aldeko balkoi korritua desagertu egin zen, bi balkoi itxirengatik ordezkatuz. Teilatuko balkoi txikia desagertzen da. Eta behe aldean denda berri bat ireki zuten.

ARGAZKIA ETA KOMENTARIOAK: JOSEMARI VELEZ DE MENDIZABAL

El objetivo de la foto de hoy - que en realidad son dos, como se puede apreciar por la separación blanca- no es otro que mostrar el cambio de aspecto de la casa del que fuera famoso General Garro. La de la derecha está hobtenida en 1935 por el medio aramaixotarra Enrique Arrillaga; la de la derecha pertenece al fondo Mendía, y puede datarse de finales del XIX.

Mientras que el edificio colindante, perteneciente a la tienda de Urionabarrenetxea, presenta pocas variaciones de estructura, el de la familia Garro ha sufrido un profundo cambio. Aparece una galería y el blasón familiar sube una planta, quedando también al descubierto, a diferencia de lo que sucedió al hacer en el XIX la galería del palacio Andicano-Zaráa, que los dos escudos familiares se observan hoy en día dentro. Desaparece el balcón corrido superior y en su lugar tenemos dos balcones cerrados. Quitan el balconcillo del tejado y en la planta inferior se abre un comercio.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina